Peter van Setten nakliye şirketi 20 yılı aşkın bir süredir ulusal ve uluslararası taşımacılık alanında uzmanlaşmıştır. Aile tarafından işletilen şirket çok çeşitli araç filosuna sahiptir ve tehlikeli mallar hariç olmak üzere çok çeşitli taşıma türlerinde faaliyet göstermektedir. Planlama konusunda iyi bir fikir edinmek, çalışanlar için daha fazla güvenlik sağlamak ve aynı zamanda verimliliği artırmak için şirket GPS-Buddy çözümlerini tercih etmeye karar verdi.
ÖNCE GÜVENLİK
Aynı adı taşıyan nakliye şirketinin sahibi Peter van Setten ile konuşurken, kalite ve güvenliğe ne denli odaklandıkları hemen anlaşılıyor. “Hem sürücülerimiz, hem de yük için sağlanacak taşıma güvenliği önceliğimizdir. Samimi ve kendini işine adamış bir sürücü grubumuz var. Bu bizim için çok önemli ve onlara yatırım yapıyoruz. Pek çok farklı türde taşımacılık yaptığımız için sürücüler bizimle birlikte çok yönlü gerçek profesyoneller haline gelebilirler. Ayrıca güvenliğe de büyük yatırım yapıyoruz. Örneğin, filomuz ağırlıklı olarak Volvo araçlardan oluşuyor ve kamyonlarımız hükümet tarafından zorunlu tutulmadan çok önce otomatik fren sistemleriyle donatıldı. Ayrıca kamyonlarımız kameralarla donatılmıştır ve sürüş sırasında uykuya dalmayı önleme sistemine sahiptir.” 27MC telsizlerinin kurulum şekli, güvenliğin gerçekten her şeyden önemli olduğunu gösteriyor. Genellikle kabinin üst kısmında uygun bir yerde bulunuyor. Bulunduğu konum itibariyle kaza sonucu kamyonun baş aşağı durması durumunda telsizin sürücünün kafasına çarpmasını önlemiş oluyoruz.”
Müşterilerimizin taleplerini karşılamak adına örnek verecek olursam; kendi mutfağı olan bir bakım evi mesela, bizden torbalar içinde patates siparişi geçebilir, aynı zamanda bir yemeğin parçası olarak patates ve aradaki her şeyi sipariş edebilir. Müşterilerimizden Eten & Zo Thuis internet üstünden sunduğu yemek siparişlerinde yemekleri soğutulmuş ambalajlar içinde opsiyonu eklemektedir ki bunu PostNL işbirliğiyle sunarız. Bunun için kapsamlı bir lojistik hazırlık gerekir.”


DAHA VERİMLİ SÜREÇLER SAYESİNDE DAHA SESSİZ OFİS
Van Setten GPS-Buddy'nin eksiksiz bir çözümünü kullanıyor. Kamyonlar CANbus bağlantısı ve takograf bağlantısı ile üst düzey donatılmıştır. Bu sadece kamyonların doğru bir şekilde takip edilmesini sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda yakıt tüketiminin görüntülenmesini ve şoför davranışının analiz edilmesini de mümkün kılıyor. Bu sayede iyi araç kullanımı proaktif olarak destekleniyor. Ayrıca bakım çalışmalarını daha verimli bir şekilde planlayabilirsiniz. Takograf bağlantısı sayesinde şoför dijital kartlarının ve aracın verilerinin uzaktan kolayca okunmasını sağlar. Bu da çalışanların idari iş yükünü en aza indirir. Treylerler da ünitelerle donatılmıştır, böylece bir treylerin nerede olduğu ve hareket ettirilip ettirilmediği hemen anlaşılır. Treyler planlanmamış bir zamanda hareket ettirilirse, uyarı sistemi harekete geçer.
Ofiste planlama Studio uygulaması üzerinden kontrol edilir. Bu uygulama ile sürücüler ve römorklar günün 24 saati takip edilebilir. Van Setten: “Sabahları kahvaltı masasında otururken, bir tırın nerede olduğunu görmek için sık sık web hizmetleri üzerinden giriş yapıyorum. Çalışanlarımız için her şeyin yolunda olduğunu bilmek bana güven veriyor.” Ancak GPS-Buddy çözümü sadece güvenlik sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda Van Setten'in hizmetlerinin kalitesi için de büyük bir avantaj sunuyor. Van Setten: “Hem şahıslar hem de örneğin müzeler için çok sayıda uluslararası nakliyat gerçekleştiriyoruz. Müşterilerimiz için eşyalarının nerede olduğunu ve ne zaman teslim edileceğini bilmek önemli. Dahası, çoğu insan için ev taşımak hayatlarındaki en dramatik olaylardan biridir. Beraberinde pek çok duyguyu da getirir. GPS-Buddy ile bu insanlara kullanıcı kimliği açarak gerçek zamanlı bilgi almalarını sağlıyoruz, bu da herkesin stresini azaltıyor.”
Bu çözüm aynı zamanda telefon trafiğini önemli ölçüde azalttığı için ofiste daha fazla huzur ve sessizlik sağlıyor. Müşteriler bir aracın nerede olduğunu sormak için aradığında, önce sürücüleri aramak zorunda kalıyorduk. Bazen meşgul oluyorlar ya da telefonla ulaşılamıyorlardı. Bu da ileri geri çok sayıda telefon görüşmesine ve dolayısıyla çok fazla huzursuzluğa yol açıyordu. Özellikle Driver uygulaması ile çalışmaya başladığımızdan beri bu artık geçmişte kaldı. Sürücünün akıllı telefonunda çalışan bu uygulama, sürücülere hızlı bir şekilde bilgi vermemizi sağlıyor. Sürücüler ayrıca faaliyetleri rapor edebiliyor ve ambalajların kaldırılması gibi herhangi bir değişiklik olup olmadığını hızlıca görebiliyor. Artık irsaliye imzalamak bile seçenekler arasında.”
SİZE KAPSAMLI GENEL BAKIŞ SAĞLAYACAK VE İŞİNİZİ KOLAYLAŞTIRACAK BİR ÇÖZÜME NE DERSİNİZ?
Çözümlerin şirketler bazında oluşturulabileceği görüşündeyiz. Bundan dolayı hiç çekinmeden DEMO talep ediniz. Çözümün nasıl çalıştığını, fırsatlarınızın neler olduğunu, zamandan ve paradan nasıl tasarruf edebileceğinizi size anlatmaktan memnuniyet duyarız.